Орієнтовна схема річного плану (звіту) роботи шкільної бібліотеки
Забезпечення навчально-виховного процесу та самоосвіти шляхом бібліотечно-бібліографічного й інформаційного обслуговування учнів і педагогів.
Формування в школярів навичок незалежного бібліотечного користувача, інформаційної культури та культури читання.
Удосконалювання традиційних і освоєння нових технологій.
Формування в школярів навичок незалежного бібліотечного користувача, інформаційної культури та культури читання.
Удосконалювання традиційних і освоєння нових технологій.
2. Основні функції бібліотеки.
Освітня.
Інформаційна.
Культурна.
Інформаційна.
Культурна.
3. Загальні відомості.
Кількість учнів ..., із них читачів ...
Кількість учителів ..., із них читачів ...
Інші працівники й батьки ...
Обсяг бібліотечного фонду ...
Книгозабезпечення (для звіту) ...
Обертаність (для звіту) ..
Обсяг навчального фонду ...
4. Робота з бібліотечним фондом.
Вивчення складу фонду й аналіз його використання.
Формування фонду бібліотеки з традиційних і нетрадиційних носіїв інформації.
Формування фонду бібліотеки з традиційних і нетрадиційних носіїв інформації.
Формування загальношкільного замовлення на документи основного фонду (за наявності бланка-замовлення).
Комплектування фонду (в тому числі періодикою) відповідно до навчальних програм школи.
Комплектування фонду (в тому числі періодикою) відповідно до навчальних програм школи.
Оформлення передплати на періодику, контроль за її доставкою.
Прийом, систематизація, технічна обробка, реєстрація нових надходжень.
Облік бібліотечного фонду.
Прийом і оформлення матеріалів, отриманих у дарунок, їх облік та обробка.
Виявлення та списання старих, морально застарілих і невикористовуваних матеріалів за встановленими правилами й нормами.
Видача матеріалів користувачам бібліотеки. Розміщення документів у фонді відповідно до таблиць ББК.
Оформлення фонду (наявність поличних, літерних роздільників, індексів), естетика оформлення.
Перевірка правильності розміщення фонду. Забезпечення вільного доступу користувачів бібліотеки до інформації.
Оформлення фонду (наявність поличних, літерних роздільників, індексів), естетика оформлення.
Перевірка правильності розміщення фонду. Забезпечення вільного доступу користувачів бібліотеки до інформації.
Оформлення накладних і своєчасна здача їх у централізовану бухгалтерію.
Інвентаризація.
Забезпечення роботи читального залу (за його наявності).
Організація обслуговування за міжбібліотечним абонементом (МБА) (одержання літератури в тимчасове користування з інших бібліотек).
Інвентаризація.
Забезпечення роботи читального залу (за його наявності).
Організація обслуговування за міжбібліотечним абонементом (МБА) (одержання літератури в тимчасове користування з інших бібліотек).
5. Робота зі збереження фонду.
Організація фонду особливо цінних видань і проведення періодичних перевірок збереження.
Систематичний контроль за своєчасним поверненням виданих книжок до бібліотеки.
Забезпечення заходів для відшкодування збитку, заподіяного носіям інформації, у встановленому порядку.
Організація роботи з дрібного ремонту й переплітання видань із залученням бібліотечного активу.
Забезпечення необхідного режиму систематизованого збереження й фізичного збереження бібліотечного фонду.
6. Пропаганда бібліотечно-бібліографічних знань. Довідково-бібліографічна робота.
Ведення довідково-бібліографічного апарату (ОБОЄ) з обліком вікових особливостей користувачів (каталоги, картотеки, рекомен¬даційні списки, виділення довідково-інформаційних видань).
Ознайомлення користувачів із мінімумом бібліотечно-бібліографічних знань: знайомство з правилами користування бібліотекою, знайомство з розміщенням фонду, прийоми роботи з СБА, ознайомлення зі структурою й оформленням книжок, оволодіння навичками роботи з довідковими виданнями тощо.
Проведення факультативних занять і засідань гуртків із пропаганди бібліотечно-бібліографічних знань.
7. Виховна робота.
Формування в школярів навичок незалежного бібліотечного користувача: навчання користуватися носіями інформації, шукати, відбирати й критично оцінювати інформацію.
Сприяння формуванню особистостей учнів засобами літературної спадщини, формами й методами індивідуальної та масової роботи:
- бесіди;
- диспути;
- літературні ігри;
- читацькі конференції;
- ранки;
- вікторини;
- літературно-музичні композиції;
- бібліотечні заняття й т. ін.
Популяризація кращих матеріалів за допомогою застосування бібліотечних форм роботи, організація виставок і стендів, проведення культурно-масової роботи.
Створення активу бібліотеки й робота з ним.
Робота з дитячими бібліотеками.
8. Інформаційна робота.
Забезпечення заходів для відшкодування збитку, заподіяного носіям інформації, у встановленому порядку.
Організація роботи з дрібного ремонту й переплітання видань із залученням бібліотечного активу.
Забезпечення необхідного режиму систематизованого збереження й фізичного збереження бібліотечного фонду.
6. Пропаганда бібліотечно-бібліографічних знань. Довідково-бібліографічна робота.
Ведення довідково-бібліографічного апарату (ОБОЄ) з обліком вікових особливостей користувачів (каталоги, картотеки, рекомен¬даційні списки, виділення довідково-інформаційних видань).
Ознайомлення користувачів із мінімумом бібліотечно-бібліографічних знань: знайомство з правилами користування бібліотекою, знайомство з розміщенням фонду, прийоми роботи з СБА, ознайомлення зі структурою й оформленням книжок, оволодіння навичками роботи з довідковими виданнями тощо.
Проведення факультативних занять і засідань гуртків із пропаганди бібліотечно-бібліографічних знань.
7. Виховна робота.
Формування в школярів навичок незалежного бібліотечного користувача: навчання користуватися носіями інформації, шукати, відбирати й критично оцінювати інформацію.
Сприяння формуванню особистостей учнів засобами літературної спадщини, формами й методами індивідуальної та масової роботи:
- бесіди;
- диспути;
- літературні ігри;
- читацькі конференції;
- ранки;
- вікторини;
- літературно-музичні композиції;
- бібліотечні заняття й т. ін.
Популяризація кращих матеріалів за допомогою застосування бібліотечних форм роботи, організація виставок і стендів, проведення культурно-масової роботи.
Створення активу бібліотеки й робота з ним.
Робота з дитячими бібліотеками.
8. Інформаційна робота.
- Супровід навчально-виховного процесу інформаційним забезпеченням педагогічних працівників:
спільна робота зі складання замовлення на навчально-методичні документи;
огляди нових надходжень;
підбір документів на допомогу в проведенні предметних тижнів та інших загально-шкільних і класних заходів;
оформлення в кабінетах книжкових виставок на досліджувану тему з якого-небудь предмета;
допомога в підборі документів при роботі над методичною темою школи;
допомога в підборі документів для підготовки засідань педради, методичних об’єднань та ін.
- Супровід навчально-виховного процесу інформаційним обслуговуванням учнів:
на абонементі;
у читальному залі;
за попереднім замовленням через МБА;
підбір літератури для написання рефератів, доповідей тощо;
допомога в підготовці до загальношкільних і класних заходів;
проведення індивідуальних і групових бібліотечних занять.
- Інформаційне обслуговування батьків (чи інших законних представників) учнів:
інформування про користування бібліотекою їхніми дітьми;
оформлення виставок для батьків на актуальні теми;
індивідуальна робота з підбору додаткового навчального матеріалу для учнів початкових класів;
виступ на батьківських зборах з інформацією про нові надходження у фонд бібліотеки.
9. Підвищення кваліфікації.
- Робота із самоосвіти:
опрацювання інформації з професійних видань;
використання досвіду кращих шкільних бібліотекарів;
відвідування семінарів, участь у конкурсах, присутність на відкритих заходах, індивідуальні консультації.
- Регулярне підвищення кваліфікації.
- Удосконалювання традиційних і освоєння нових бібліотечних технологій.
- Розширення асортименту бібліотечно-інформаційних послуг, підвищення їхньої якості на основі використання нових технологій: комп’ютеризація бібліотеки, використання електронних носіїв, створення відеотеки, аудіотеки і т. ін.
Немає коментарів:
Дописати коментар